fredag 8 januari 2010

Nej nu får jag skärpa mig!


Nu ska jag seriöst börja skriva här igen!


Igår: Bullen har ju tappat en sko så det blev lite longering i snön och han var jätteduktig! Jag provade gummisnodd på honom för att han ska tänka neråt och inte uppåååååååt xD Men det gick superbra och jag tänkte använda den i longeringen några gånger tills han förstår och sedan ta av den så han kan få en ordentlig form... Men iaf, jag longerade han en stund och han fick jobba av sig lite energi också eftersom han fick pulsa lite i snön (A) Men han förstog på en gång att han inte längre kunde springa med huvudet uppe i molnen och jobbade på bra.

Idag: Ja idag skulle ju hovis ha kommit men så vart de ju inte för de var för kallt så nu får vi se när han kommer :P Men jag longerade Bullen igen och först när jag tog in han så tvekade han en stund sen gick han på efter mig :) Sen efter en stund hörde jag hur dom började köra med skotrarna på gårn(jag hade stängt stalldörrarna) och bullen vart ju lite hetsig o ville inte riktigt lyssna på mig -.- Men sen kom therese in efter en stund och tog in Jojjo osså sa hon att vi skulle vara i hagen och longera samtidigt som skotrarna körde så han vande sig med det ;) Så då gjorde vi iordning bullen och öppnade dörren o lät han kolla på skotrarna en stund o sen gick vi ut i hagen och jag började longera han.

I början så var han lite hetsig över skotrarna men han lugnade snabbt ner sig men sen så ville han utöka volten på vissa ställen och jag höll på att fara rätt ner i snön xD Men therese hjälpte mig o visade mig att jag skulle luta mig bakåt o hålla imot när han försökte svänga ut(linan satt i repgrimman INTE i bettet :P) och då slutade han med det och tillslut sprang han på riktigt fint och jag tränade kommandona trav, skritt och halt lite och han lyssnar ju nästan på en gång! Speciellt på halt då han stannar på momangen och therese tyckte det var otroligt vilken travare jag fått tag på (Y) <3 Hon sa att dom travare hon haft hade inte gått att longera och hon tyckte han var riktigt lyhörd min lilla bubbe <3 Jaja o sen bytte jag varv och han fick trava lite i det varvet sen skritta jag av honom(Jag höll på att frysa IHJÄL!) Så therese hjälpte mig att ta av alla grejer och slänga på täcket(så att de skulle gå snabbare) och sen tog vi ut hästarna och sprang in xD

Så satt jag inne hos dom i 1-2 timmar eller nåe och försökte få upp värmen och drack lite kaffe o kolla på tv :) Men det gick väl lite halvdant eftersom dom varit borta hela förmiddagen i Sveg och då hade dom ju inte eldat nånting så men tillslut vart jag någorlunda varm så då åkte jag hem i kylan :( Men det är riktigt trevligt att sitta o värma sig därinne efter stallet :P Och det är alltid intressant att prata och diskutera olika saker med therese, Haha igår så gick vi från hundar till hästar till typ friidrott och sen tillbaka till hästar xD och idag så vart nog ämnet mest skolor och typ hur farligt samhället är idag (Y) Jaja det är alltid intressant ;) Sen kom jag hem o käka mat sen duscha o nu sitter jag här :)

Bye ppl <3

7 kommentarer:

  1. Det är verkligen toppen att du har Therese som hjälper dig så mycket med Bullen =o)
    Bättre stall kunde vi inte hittat..
    Puss & Kram älskling <3

    SvaraRadera
  2. Nej absolut inte therese är super :D <3

    SvaraRadera
  3. Det vart ju jättesnyggt med nya bilderna =O)

    SvaraRadera
  4. Hur gjorde du headern? Kan jag få hjälp med det?

    SvaraRadera
  5. Tack till både Emma o Eva. :-)
    Ja det blev toppen med de nya bilderna och "kul"(roligt)du börjat skriva lite igen.
    kram Therese/Jojo

    SvaraRadera
  6. Vanessa: Jag gjorde den i photoshop sen la in den här ;)

    Therese: Haha ja "kul" :P

    SvaraRadera
  7. Jag följer din blogg hela tiden och den blev
    jättefin med de nya bilderna
    Kram Farmor

    SvaraRadera