lördag 16 januari 2010


Tjeeeena guys sommar idag eller? :D <3


Jaja dagen :P

-3 typ hela dan fett härligt så åkte till stallet och drog ut på en liiiiten runda 1 och en halv mil närmare bestämt xD Fett kul Jag tänkte småjogga hela vägen men bullen hade andra planer xD Nejdå men vi höll ett bra tempo i trav och i uppförsbackarna så laddade pälski som fan o drog upp för dom men ja lät han så då vart de bra :P Nej men fyfan vilken härlig tur det var! Therese förklarade vägen för mig innan och sa oxå "Du kommer säkert känna dig som om du ridit vilse" xD Och det gjorde jag också det var tur att hon sa så annars hade jag fått panik men jag bara tänkte typ "jag känner mig vilse, då MÅSTE det vara rätt väg!:Ö" Så jag fortsatte och bullen var jätteduktig, han vart lite rädd för några fåglar som TRE gånger i rad flög upp precis bredvid han och det var SAMMA jävla fåglar -.- Så vart han lite fundersam på lite grejer typ som några bilar som stog efter vägen(det var folk som pimpla ^^) och en gång så var det typ en brant nerförsbacke osså direktefter värsta uppförsbacken så då kändes det som att han tänkte typ *WTF XD* Jaja han stegra några gånger och vände lite men det var antingen för att han typ tröttna lite eller för att han var övertaggad eller rädd (Y) Men det gick skitbra och det var suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuper härligt :D <3

(Det är inte snö på huvudbilden utan hans svett :P)

Sen när jag kom tillbaka så var han MEGAsvettig (Y) Alltså seriöst han var inte torr någonstans xD(jo på rumpan då men där svettas han ju aldrig :P) Och han var INTE blöt eftersom det inte snöade utan han var SVETTIG XD

Jaja snurra in tjockis i lite svetttäcken o lät han stå inne en stund sen bytte jag till ett annat fleecetäcke o kasta på vintertäcke så fick han gå ut(han gillar inte att stå inne och blir så stressad :/) Jaja han gick ut o rulla sig typ 50 gånger på en gång xD o sen åkte jag hem :) <3

2 kommentarer:

  1. Ja då har ni fått ordentligt med motion båda två då kan jag tänka mig =o)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Emma!
    Hoppas du har mobilen med dig, ifall du kommer bort eller att bullen stegrar sig så du åker av. Det vore ju mycket bättre om du hade sällskap när du är ute o rider, men det kanske inte finns nån mer häst där du är.
    Kramar från mormor
    ps morfar hälsar också

    SvaraRadera