torsdag 1 april 2010

Lång dag :)

Idag blev det stallet direkt efter skolan och så kom jag hem halv 8 ^^

Ja först åkte jag dit o gjorde iordning kvällsmaten och mockade åt hästarna :) Sen tog jag in Bullis o han var blöööt och lerig -.- Så det tog ju pisslänge att göra iordning honom och tog även bort löst hår med ryktstenen och det var JÄÄÄÄÄÄVLIGT mycke :Ö Så när ja kom till hovarna så hade han tappat skon på vänster fram -.- -.- Så då ringde jag therese, inget svar... Ringde jag morsan och hon svara att jag kunde rida iaf om jag tog bort broddarna på den andra framhoven :P Så kirrade det och sen red jag ut :) Red bortåt ljusnehållet och sen upp för långa backen osså red jag långt på den vägen sen vände jag o red hem igen :) Det vart lite galopp och mycket jogg osså lite skritt :) Tränade verkligen mer åt westernhållet idag! Övade på att han skulle gå i form med långa tyglar m.m.

Han var gryyyymt lyhörd och började även träna på att röra med tygeln på ena sidan på halsen så skulle han gå ifrån den, han var pissduktig och efter en stund förstod han verkligen! Red med enhandsfattning HELA turen och långa tyglar då ofc ^^ Det kommer nog ta ett tag men jag tror det kommer gå att skola om honom mer mot western :) För det är något jag verkligen är intresserad av :D:D <3 style="font-style: italic;">

Bullen vad skulle jag göra utan dig?

Älskar dig över allt annat! :') <3





Sen kom jag hem vid halv 7 och käkade o skit o sen kom Clary och hämtade mig vid 7 så vart det stallet igen o släppa in hästarna, ge dom käk och mata alla andra djur :P <3 Så kom jag hem vid halv åtta :D Nu ska jag fortsätta läsa Midnight Sun :D <3

3 kommentarer:

  1. JIPPIE! emma har bloggat:D haha! och eftersom jag är så snäll så ska jag kommentera lite ;) Vilket bett använde du? tror det inte stod xD haha. Jo föresten såg du nosluddet som Kungen "sara" hittade i hagen då :) ? I am best:D
    Vad nice att du red med en hand hela vägen! galopperade du med en hand också :O? <3

    SvaraRadera
  2. Hej Emma!
    Jag saknar berättelser i din blogg, du är väl inte sjuk eller nåt? Ser fram emot lite nyheter.
    Hälsa Marcus och familjen.
    Kramar mormor

    SvaraRadera
  3. Hej pluppan!
    Jag har faktist lagt till dig på Blolovin :)!
    Jag saknar dej jätte mycket och du måste komma ner nån dag! :D

    SvaraRadera