torsdag 25 mars 2010

Måndag, Onsdag och Idag ;) LÅÅÅÅÅNGT INLÄGG XD

Måndag: Hände inte så mycket, Vanessa var sjuk så jag åkte till Bullen och borstade o myste riktigt ordentligt :D Kunde inte rida för ja hade ont i höften :P

Igår: Kom till stallet och therese kom ut och sa att hon skulle åka till stan en snabbis för sen hade hon lektion kl 5 för två tjejer nere i paddocken :) Men det var 2-3 timmar kvar tills klockan va 5 så jag hann till paddocken iaf ;) Jag tog lång tid på mig att borsta och sen flätade jag hela svansen och så flätade jag pannluggen :) Sen hade jag hoppsadeln, tredelade bettet och aachennosgrimman :)
Det gick super på vägen dit och han var lugn och jobbade på i form :D Sen när jag kom dit så hoppade jag av och kortade lädrena ett hål och ställde upp hindret... Jobbade igenom han i paddocken först och han var sjuuuuukt pigg :Ö Så det vart ett antal bocksprång XD Men han var fin iaf ;) Sen så när han var riktigt härlig och fin så började jag styra mot hindret(först i trav) och han hoppade utan att tveka :') <3 Sen så gjorde jag det några gånger och sista gången kom vi i galopp :D <3 Så då hoppade jag av och höjde så den låg på nittiofem(gammalt lagat trähinderstöd :Ö) och typ 60 kanske på andra sidan(går bara att få fram ett hinderstöd just nu så får ta en pall ^^) Och så kom vi i galopp och han tvekade inte nu heller utan bara flög över hindret :''D <333
Åhh va sjukt nöjd jag är :D Så vi hoppade det 3 gånger tror jag och då rev han så jag jobbade han lite igen och sen så kom jag i galopp över bommen på backen och han tog världens skutt xD Som om han trodde att det låg ett osynligt hinder där ;P Så jag lugnade han lite igen och skrittade över bommen och ha lyfte som fan på benen XD och sen travade jag över(lika där *LYFT LYFT* XD) Sen tog jag galopp över utan att han skulle hoppa och han förstod ;) Så jag jobbade av honom eller hur man nu säger :Ö

Sen red jag hemåt och han var sjukt fin på hemvägen också :D <3 Fixade han i stallet och så skulle jag gå tillbaka med matbunken(typ xD) och då puffade han till mig och klumpiga ja tappade den så han hoppade till och klev på den -.-' Så den gick ju sönder då ^^ Men ringde till Therese och hon sa att det var lugnt och att sånt händer typ ^^ Men sen så släppte jag ut bullen och fixa lite grejer och sen åkte jag hem :)

Idag:
Först så vaknade jag o gjorde mig iordning och sen väckte jag papi så skjutsade han mig till stallet så ja kunde hämta hjälmen och skorna (A) Så kom Kristina och hämtade mig och vi åkte in till SORF :)

Jag, Vanessa, Lundgren och Julia skulle rida på friluftsdan och Lundgren hade Ture, Jag hade Liliana, Vanessa hade Casper och Julia hade Buddy :) Vi hämtade hästarna och gjorde iordning dom...(Liliana är förresten en sjukt stor häst med giraffhals ;) ) Så gick vi ut i ridhuset och satte upp...
Ridningen gick väl bra ;) Sjukt ovant att sitta på en annan häst och hon var så jävla olik Bullen ^^ Först och främst giraffhalsen ;) Men mest av allt var att jag blev tvungen att driva så in i helvete hela tiden ^^ Hon hade verkligen INGE "GO" utan det var ungefär "Ok, jag gör vad jag absolut måste men inget mer" Nej nu kommer jag ihåg varför jag inte hade nå problem att sluta rida på ridskola ^^ HAHA Men hon hade härligt språng i hoppningen iaf(Bullens språng är ju ofc bättre men iaf ^^)... Guggi(ridlärarn) tyckte iaf att jag var väldigt följsam i hoppningen och det är ju positivt ;) Sen en till grej som var lite ovant var ju det här med "perfekta" händer och rätt längd på tyglarna och ja ganska mycket faktiskt i den engelska ridningen som jag ratat i min ridning :P Nej jag rider på mitt egna lilla sätt men är alltid öppen för nya förslag :P Men det var ändå bra att ta en lektion för det är alltid bra med lite påminnelse om vissa saker :P Önskar bara att jag kunde ta en lektion på min egna pålle ^^

Sen så fort jag kom hem så tog jag fyrhjulingen till stallet och där var Jojjos ägare och hälsade på :) Så dem stog och fixade honom när jag kom och när dom ridit iväg så tog jag in bullerull och gjorde iordning han men nu har jag skrivkramp så skriver lite kort ^^ Jag tränade mycket på att få en sakta och bra arbetstrav eftersom jag har fokuserat så sjukt mycket på galoppen på senaste tiden och den är ju fan perfekt nu ^^ Så nu tänkte jag ta itu med traven lite bättre :Ö Men till slut var han sjukt härlig och som jag sa till therese när ja kom tillbaka "Hade jag tagit samma runda i exakt samma fart och gångarter för någon månad sen så hade han knappt vart fuktig" och han var ordentligt svettig nu men han jobbar ju på så jävla fint i form och det är ju lite jobbigt tycker han ;) <3

Jaja nu pallar jag inte skriva mer men vi hörs ^^ <3

1 kommentar:

  1. Ja vad ska man skriva.. allt verkar ju gå jättebra =)
    Kom nyss hem från uppfödarutbildningen och är trötttt.. Miss You <3

    SvaraRadera