lördag 6 mars 2010

Långtur över kraften :D

Ja idag sken solen och det var -5 :D <3 När jag kom till stallet så stog pållarna med täckena på i hagen så då gick jag in till dem och tog av bullis täcket och la in det i stallet och sen myste jag ute med bullen i solskenet och han riktigt njöt av att få solljus på kroppen, det syntes! Han stog och typ åma sig och vred och vände på huvudet och rullade sig och hade riktigt mysigt :D Efter en stund så hoppade jag upp på han i hagen och la mig på mage med huvudet på rumpan hans och bara mös en stund :) Sen efter 10-20 min så tog jag in honom och började borsta o mysa o borsta o mysa xD Sen gjorde jag iordning honom och red ut ^^ Red igenom hela sunnanå i skritt, lite trav och galopp... Tyvärr hade dem skrapat vägen nu så det var lite tråkigt XD Jaja sen när jag typ såg brogrillen och bron och allt men fortfarande var på sunnanåvägen ;) Så kom det en bil som åkte alldeles för fort och jag kände hur bullen spände sig när han närmade sig men jag lugnade han men sen brast det när precis efter den bilen kom en till bil som körde i lika hög hastighet men den bilen var äldre och lät som om motorn skulle skära ihop eller något :O HAHA Men det var ett riktigt hemskt ljud :/ Och bullen vart skiträdd! Men tror ni bilen saktade ner? Nej snarare tvärtom -.- Så bullen stegrade sig när bilen åkt förbi och kastade sig ut på vägen... Samtidigt som jag lugnade bullen så halv"skrek" jag "Jävla idioter" och nån gubbe som sett allt från utanför sitt hus precis bredvid "svarade" mig - Ja vissa är helt otroliga, hoppas ni är ok! Jag svarade att det var lugnt också luffsade vi på ^^

Sen närmade vi oss bron(lilla bron) och jag hade redan bestämt att vi skulle över ^^ Så skänklade på och han gick men sen tvekade han och hoppade runt, så jag vände han och drev på igen medans jag berömde han när han gick, men sen tvekade han igen och backade några steg osså vidare... Men det tog MAX två-tre minuter för mig att övertala honom om att det inte var något farligt och så gick han över ^^ Tvekade några gånger medans vi gick på bron men han fortsatte lika snabbt :D (För er som inte vet, så har jag gått över bron två gånger med honom(men försökt många fler^^) och sist jag gjorde det så tog det ca en halvtimme att komma över OCH då fick jag hoppa av o leda han ;P ) Så det visar verkligen hur mycket mer han litar på mig nu :D :D <33333 Så gick jag upp till skolan och vände och gick tillbaka ^^ Han tvekade i tre sec ungefär när vi skulle tillbaka över bron men han gick över :D och så bar det av hemåt :) Jag svängde upp mitt emot Åsas backe ungefär och galopperade därifrån till vendelas hus och red ner där(SJUUUKT hur lugn galopp han kom in i VARJE gång och han fattade den utan att tveka hela ridturen :D)

Vid vendela så var kajsa och vi hejade sen sa hon att mitt bakskydd satt fel så hon fixade det ^^ Sen red jag vidare och tog några galopper på vägen hem också :D

När jag kom tillbaka till stallet så fixade jag allt och släppte ut honom :P

Kramis :D <3333333333333

PS. Bullis tyckte att det var sjuuuuukt läskigt med den där läskiga asfalten som har kommit tillbaka på vissa ställen nu ^^

1 kommentar:

  1. Jäkla fartdårar =(
    Vet hur det är efter att ha ridit efter våran väg :/.. Skönt att det gick bra iaf och kul att han gick över bron =)
    Puss & Kram ses på måndag..

    SvaraRadera