lördag 20 mars 2010

Hoppa för första gången i år :D

Signe kom vid halv tolv tror jag och så bytte jag om och vi stack iväg på fyrhjulingen till stallet :)
Vi hämtade bullen och fixade med han och signe gjorde en liten utstickande fläta i hans svans xD









Haha iaf sen så talkade vi lite o kom fram till att jag skulle börja rida :) Men när vi kom ut på stallplan så sa jag åt signe att hoppa upp och hon fatta typ inte varför men jag sa bara åt na att hoppa upp sen när hon väl var uppe så sa jag åt henne att hoppa bakom sadeln men då vart de lite prat men till slut så övertalade jag henne xD <3 Så hoppade jag upp i sadeln och vi skrittade iväg ^^ Han var grymt lugn hela tiden och nöjde sig ganska bra med att bara få skritta(några gånger så hände det nåt så han hoppade runt o ville vända men signe satt kvar :P)

Sen kom vi fram till åsas gård men robin och mattias var där o gasade med fyrhjulingarna så bullen blev pissrädd o vägrade gå så jag fick hoppa av och leda han ner till paddocken ^^ Sen hade jag lite "lektion" för henne xD Det gick.... jadu... bra? xD Först försökte jag förklara att han inte får springa med huvudet uppe i vädret men hon förstog inte hur hon skulle göra så vi släppte det ^^ så då fokuserade vi på att styra :Ö Det gick sådär ;) Sen hälarna ner och det gick liite bättre ^^ Så skulle hon prova galopp men det gick inte alls men hon är ju iaf jävligt duktig på dem få gånger hon ridit :)

Sen ville hon ha en liten paus :P Så då hoppade jag upp och jobbade lite med skritten sen traven och till sist galoppen men han var väldigt konstig i den och hade svårt att komma igång och gjorde mest bocksprång dem få gångerna han lyckades ^^ Men traven gick desto bättre! Han sprang på i grymt fin form och var riktigt mjuk :D Så när jag kollade ut från paddocken så såg jag att hindrena och hinderstödena nästan kommit fram ur snön så jag hoppade av osså började vi gräva efter det första hinderstödet och det kom fram osså tog vi en bom men vi fick inte fram nå mer hinderstöd så vi tog pallen ;) Så hindret kunde inte bli så högt ^^ Men jag började lågt och först vägrade han men sen hoppade han och så höjde vi eftersom och tillslut så gick det riktigt bra(jag hade dessutom inget spö) så då fick han avsluta men det vart ju dock bara hopp i trav eftersom han var så konstig i galoppen men han hoppade lika fint för det ^^
Men det var grymt härligt eftersom han alltid HATAT att hoppa i paddocken o nu verkade han tycka om det :D

Sen var han grymt svettig så då skrittade vi hem igen och mockade åt alla hästarna och fixade o så :) <3

3 kommentarer:

  1. Kul =)
    Fast Bullen tyckte nog de va lite lågt ;o)
    Blir nog Crow som flyttar till Gävle.
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. tycker du signes fläta var fin?? ;o) hehe
    vad kul :D
    Puss & kram! <3

    SvaraRadera
  3. ÅH! Avis? Svar: JA! Jag vill också ;__; <3 :) xD

    SvaraRadera