lördag 13 mars 2010

Myyyysdag :D

HejHej Nu är jag hemma igen och idag red jag Bullis :D
Först så försökte jag få tag på Signe halva morgonen men hon svarade inte -.- Så då smsade jag Julia och hon var på trav men skulle komma hem snart och följa med mig till stallet, men efter ett tag så fick jag ett sms och hon kunde inte :( Men då stack jag till stallet ensam ;P

Väl i stallet så var alla pojkarna nakenfisar :P Dem tyckte nog det var så skönt att stå i solen och steka ;) <3 Men tog in rullis och började borsta honom läääänge(han hade rullat sig ^^) och sen efter ett tag så kom therese ner och sa åt mig att det tydligen var några broddar som var lite nedslitna och sen gick hon upp igen :) Så jag kollade hovarna och det var en brodd på höger bak och en på vänster bak som jag tyckte behövde bytas, så jag fixade dem :D Sen sadlade jag och tränsade o donade ^^ Hade hoppsadeln, aachentränset med det tredelade bettet, senskydden fram och dem vita kotskydden bak :) Så gick jag ut och hoppade upp men bullen började vända sig och gick inåt mot stallet och tänkte gå in igen! Det brukar han aldrig göra men då tänkte jag efter och jag hade glömt hjälmen xD Seriöst min pålle är så jävla smart :O Haha så gick in o hämtade den ^^

Sen stack jag ut mot sunnanåhållet och började jobba han i skritt :) Testade lite ökad skritt, minskade skritten, gjorde några halter, volter och skänkelvikningar os.v. Sen när han var riktigt mjuk och fin och gick på bra i form så travade jag lite och testade lite övergångar från trav till halt och halt till trav(det ska vi absolut öva mer på!) och så lite volter och lite allt möjligt roligt :P Sen tog jag en galopp innan det vart asfalt ;) Sen fick han skritta länge(pga asfalten ;P) men det gick bra ändå för jag höll han sysselsatt ^^ Sen red jag ner mot åsa och där i slutet av backen så tog vi en kort galopp(bara för att öva fattningen) och sen red jag ner till paddocken men red bara ett varv i skritt därnere för det var så jäkla blött eftersom det töat så det var ingen idé ;)

Då red jag upp därifrån igen och red uppför åsas backe igen :) Sen uppför backen mittemot åsas backe xD Och så efter en stund i skritt så han lugnade sig(han var gryyyyymt pigg xD Han typ försökte gå o steppa nästan hela ridturen xD) Men då gjorde jag halt vid "korsningen" och tog fram mobilen och tänkte filma lite så jag satte igång den och började skritta sen gav jag han galoppskänkeln och satte igång :P Tänkte inte på samlingen nu eftersom det var lite svårt att samtidigt hålla koll på kameran ;) Så han fick galoppera i sin egen takt :) Filmen finns längst ner på inlägget :D

Sen vände jag om och skrittade/travade tillbaka :) Osså red jag ner för Åsas backe igen ^^ Tänkte kolla om det gick att rida ner till sjön, men det gjorde det inte -.- Det var inte plogat vilket var trååååkigt :( Men så red jag hemåt istället^^ På hemvägen vart det allt möjligt men vi jobbade på i form och han var sjukt duktig ^^ Sen när jag tyckte att det räckte så tog jag fötterna ur stigbyglarna och gav han lång tygel och ordentlig klapp på halsen och berömmande ord ^^ Sen när jag var några minuter från stallet så mötte jag therese som skulle ut och jogga en snabbis med jojjo bara eftersom hennes son var sjuk .. Men när bullen såg han först så stannade han och vart skitpaff xD Sen skrittade han på och vi stannade och pratade med therese en stund sen fortsatte jag hemåt och hon åt andra hållet ^^

När jag kom tillbaka till stallet så tog jag av han grejerna och borstade en stund och så kom therese tillbaka och gjorde iordning Jojjo samtidigt som mig ;) Så vi pratade en stund och sen släppte vi ut hästarna :) Bullen fick vara nakenfis igen eftersom han inte var så farligt svettig och solen var fortfarande framme^^ Sen gick vi tillbaka till stallet och jag sopade o ställde tillbaka rykthinken och sånt osså gick vi upp och pratade lite till på gårdsplan o sen så åkte jag hem :)

Han är sjuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuukt duktig nu för tiden! :D:D:D:D:D <333 LÖÖÖÖV MY HORSE!

SERIÖST! Han jobbar på så jäkla bra i form hela tiden när jag rider han och han tar galoppskänkeln VARJE gång och jag behöver absolut inte överdriva den nu för tiden heller utan bara en lätt touch så fattar han :D:D:D:D::D::D:D::D:D:D <33333


4 kommentarer:

  1. Det är superkul att Bullen har blivit så duktig och så=) skulle jätte gärna vilja rida hem honom någon dag och visa mamma och pappa:) men då skulle det vara bra om han är duktig och vill gå över kraften^^^så du får jätte gärna säga när han är redo att gå över med mig och vanessa:D<3

    SvaraRadera
  2. Ja men till våren blir bra=) bara så att det blir av. Men bullen litar på mig nu iallfall^^ ja vissa "bilister" är idioter.. tyvärr finns det sånna:/

    /Sara

    SvaraRadera
  3. Hej Emma!
    Kul att se filmen när du rider, det känns ungefär som man sitter på Bullen.
    Jättebra att du har fått honom så duktig.
    Många kramar från mormor

    SvaraRadera