lördag 27 februari 2010

Jakten på Hobbe! XD


Jadu idag var en händelserik dag :P

Innan jag åkte till stallet orkar jag inte prata om -.-
Men sen så lugnade jag mig och tog mig till stallet o tog in Bullis :) Gjorde iordning han med hoppsadeln och tredelat tränsbett o aachennosgrimma och höga bakskydd o senskydd fram.

Red uppmot Lindqvistarna :P och sen fortsatte jag vägen där o tänkte rida långrundan men där var det oplogat men tog ändå en galoppsväng en bit in där osså vände jag o tänkte rida uppmot lynäs istället så ja tog galopp ditåt också men där var det inte heller plogat och det var en hög snöhög i vägen xD Så jag red tillbaka och precis när jag är på väg ut på stora vägen så kommer det en lös hund springades. Jag försökte vissla och locka på den men han sprang bara förbi :P Så jag tänkte vända och rida efter den men det tyckte inte Bullen var någon bra idé! Han tänkte nog "Vafan ska vi tillbaka igen för när vi är påväg hem?!" xD Så han stegrade nån gång o försökte vända runt men efter knappt en halvminut så gav han upp o ja skänklade på han i galopp och började jaga efter hunden som jag inte längre såg XD Jag galopperade förbi cissis hus och fortsatte och sen första backen åt höger där det typ ligger ett hus såg jag att han var påväg uppför. Så jag svängde upp men hade märkt tidigare att han var lite rädd för bullen så jag hoppade av efter halva backen o band han vid ett träd. Sen satte jag av efter hunden som gick runt uppe på gården (senare fick jag veta av therese att det var en löptik därinne xD) Jag försökt locka på hunden men lyckades inte, en gång så kom jag så nära att jag kunde klappa den. Så jag ringde till therese för att fråga om hon visste vems hunden var och det visste hon, men hon sa att det var en snäll tik och ägaren var en gammal tant som inte brydde sig om hunden men den var ofta på rymmen.

Efter en stund så insåg jag snabbt att det inte alls var nån tik det var en hane. Så jag ringde upp therese igen och då frågade hon om den var svart med bruna ben och jag sa ja... Så då sa hon att det var Eivys hund. Therese sa åt mig att prova att ropa "Hobbe!" åt han och det gjorde jag o han kom så sa hon att jag skulle ryta i åt han att GÅ HEM! xD Så då la jag på och försökte men inte gick han hem xD Så jag sprang tillbaka till Bullen och tog loss ena tygeln och drog andra genom den lösa bettringen så tog jag o ledde honom upp till gården o sa åt han att stanna så gick jag o trädde på hunden tygeln som ett retriever koppel typ ;P Så började jag gå hemåt med hunden i ena handen och hästen i den andra :P Halvvägs hem så kom ägaren o hämtade hunden i bilen :) Men jag fortsatte att leda Bullen hem så jag fick också lite motion eftersom att vi sprang lite på vägen hem också :P

HAHA :D Det var min dag och det där jag var irriterad över var tydligen ett missförstånd så det är chill men jag ska ändå ha stallmöte med medryttarna imorrn o diskutera lite saker som jag och therese pratade om :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar