onsdag 17 februari 2010

Tisdag o Onsdag :)

Signe o Bullis i somras :P

Haha jag har INGEN lust att blogga -.- När jag är i stallet så är jag gryyyymt sugen på att blogga om dagen men såfort jag kommer hem så vill jag inte längre xD Jag får ta o ställa en data i stallet tror jag :P

Tisdag:
Slutade kvart i 2 men jag skulle rida med Cissi och hon kom hem halv 4 så jag åt hemma o chillade lite innan jag stack iväg :P Sen åkte jag till stallet och gjorde iordning Bullen :) Jag tog hoppsadeln(ingen padd) och det bruna tränset med Aachennosgrimman och det tredelade bettet, Han har funkat riktigt bra på det bettet nu :) Men nu måste jag verkligen börja använda bröstan känner jag -.- För hans höga manke får sadlarna att åka bak :/ Dem sitter bra på honom men som sagt den höga manken är irriterande... Jaja...

Iaf jag red till Cissi men hon var inte klar med Tintin än så jag väntade en stund där :) Sen kom vi iväg och vi pratade om allt möjligt och red över berget till Lynäs
men när vi typ kommit halvvägs in i skogen så flyger det upp nån jävla fågel från ingenstans o båda hästarna vart överraskade så Tintin flög(seriöst xD) upp i snödrivan på sidan och Bullerullen gjorde en helomvändning på bakbenen xD Sen red vi runt i lynäs en stund och så in mot Bergvik. Han var riktigt mjuk och finhela vägen och sökte sig ner i formen nästan hela tiden :) Galoppen ville inte i dag men då sket jag i det bara ;)

Sen red vi på plan vid brogrillen(där gamla konsum låg ^^) och Cissi övade på galoppombyten tror jag medans jag försökte med galoppen först men då gick det några steg osså slutade han igen så jag började träna spins(för er som inte vet vad det är så är det som en bakdelsvändning fast i trav typ ;P) istället :P Men bytte snabbt till en annan grej som jag kom på skulle va kul ^^ Då min pålle är väldigt "lätt" i frambenen så provade jag att göra som en bakdelsvändning FAST han fick liksom "hoppa" runt som små stegringar xD Det var riktigt kul och de ska jag absolut träna mer på :D

Sen red vi hemåt och han jobbade grymt fint på hemvägen också :) Så stolt över min älskling :P
Och Tack Cissi för sällskapet :)

Onsdag:
Jag åkte till stallet direkt efter skolan och hämtade bby med repgrimman som always ;) Jag slängde på han barbackagjorden, skydden och
det bruna tränset med Aachennosgrimman och det tredelade bettet. Sen red jag vägen mot Ljusne och svängde upp mot den långa uppförsbacken. Gav galoppkommandot och han kom in i en lugn galopp på en gång :D(så som sagt vissa dagar går det på en gång, vissa efter en stund och vissa aldrig xD) Och sen bröt jag av till skritt då det vart nerför :P Sen så efter en stund så vände jag och galopperade uppför nerförsbacken xD(eller tja den som var nerför nyss men uppför nu :Ö) och då körde vi snabbgalopp åt de hållet :P och sen skritt nerför uppförsbacken(xD) osså jobbade jag han i skritt och trav på vägen hem :) Han var grymt duktig idag också och sökte sig i form :)

LÖÖÖV MAY HÖÖÖÖÖRSIIIIIII :D <333333

2 kommentarer:

  1. söwt blogg duh har :D
    komentewra gärna min ? <3

    http://tiepamandahh.blogspot.com/

    kkommentewra den :D <3

    SvaraRadera
  2. Låter toppen, kul att du hittar på nya övningar =)
    Saknar dig.. Puss puss

    SvaraRadera