torsdag 25 februari 2010

Mysridning :D

Innan jag åkte till stallet så tänkte jag på vart jag skulle rida o så och typ hur jag skulle jobba men sen när jag kom dit så vart det bara: NEJ! Idag blire myyyys =P

Min pålle stog längst bort i hagen när jag kom och jag gick o hämtade han men idag ville han in mot stallet på en gång(när jag väl tagit han för innan dess stog han bara där xD) men då tänkte jag va lite jobbig xD Så istället för att gå på deras gångar så gick jag rätt ut i snön och sjönk ner till magen(så det var gaaaanska jobbigt för mig oxå xD) Men då gick jag runt i högsnön och sen gick jag lite omvägar mot grinden men när jag kom dit så fortsatte jag in i andra "delen" av hagen :P och började gå i djupsnön som nu var så hög att jag knappt kunde gå xD Sen gick vi runt en stund och ibland tvekade han men när jag gick före så gick han på :P Sen gick jag till stallet o borstade o myste med pållis och sen så tog jag på han utetäcket igen och tog ett rep och fäste i repgrimman o slängde mig upp på täcket :P Så red jag runt huset en gång i djupsnön och sen kom therese ut och jag skulle vända och gå andra hållet runt huset tillbaka :P Då ville han inte det för då var det alldeles för mycket snö där enligt bullen :Ö Så Therese gick före en bit o då gick han på, travade lite runt huset och gick där några varv till ;) Men sen kände jag att han lyssnade på mina hjälper så då gav jag mig ut på vägen(första gången jag rider i bara repgrimma ute på vägen och dessutom barbacka :P) Jag svängde mot ljusnehållet och tänkte att jag skulle skritta mot långa uppförsbacken(som INTE är plogad xD) I början så testade han lite med att gå ut i mitten av vägen och försöka gå in vid folks hus xD Men så fort han tänkte tanken så var jag där med skänkeln och flyttade tillbaka han :) Tillslut gick han där på sidan av vägen som jag ville ^^ Efter en stunds skritt(har inte riktigt hundra koll på hans trav barbacka på plan mark, bara om man pulsar i snö :P) så kom jag fram till backen men det var ju som en större snöhög innan man kom upp på själva vägen(det som plogbilen lämnat efter sig där XD) Först var han skeptisk men efter lite övertalning så insåg han att det inte var farligt (Y)

Skrittade några meter sen tog jag galopp direkt från skritt(galoppen sitter jag däremot grymt bra i barbacka på han xD) och galopperade uppför hela backen(den är ganska lång för det är några svängar och sånt också :Ö) och fyfan vad han tog i :P(där fick jag verkligen testa att han kunde röra sig ordentligt med vintertäcket xD) O sen skrittade jag nerför backen igen och gjorde lite skänkelvikning när jag ändå bara skrittade ;P Då kom jag på den smarta idéen att jag skulle filma denna gång xD Men det gick bra i typ två sekunder då han tog ett skutt o jag stängde av kameran igen och stoppade ner mobilen i fickan innan jag tappade den för han kom iväg i en väldigt snabbgalopp denna gång :P Sen skrittade jag han hem igen :)

GRYMT HÄRLIG DAG! :D <33
Detta var utrustningen för dagens ridtur:

repgrimma, täcke o halsring :)

2 kommentarer:

  1. Hej "gumman"
    Tycker om att läsa din blogg, men är lite orolig när du är ute och rider, allrahelst barbacka, det är ju en stor häst du har. Men det är härligt att du har honom, för det finns väl ingen bättre motion och fritid än att syssla med sin häst.
    Hoppas att du och Marcus mår bra.
    Många varma kramar från mormor o morfar.
    ps hälsa Marcus

    SvaraRadera
  2. Nu är jag här =)
    Ska det va på detta viset så får du kommentera varje dag i min blogg oxå ;o)
    Träna på det går ju jättebra för er.. ska bli så kul att kunna följa er "live" i sommar =)
    Puss & Kram och Fredagsmys <3

    SvaraRadera