torsdag 4 februari 2010

Friluftsdag... I stallet ;)



SNÖÖÖÖSTORM IDAG! D: OGILLA! Jaja

Pappa skjutsade mig till stallet imorse så ja slapp köra i detta väder -.- Osså kunde jag ju inte rida för då skulle vi blåsa bort och sluta som en snödriva :Ö Så jag bestämde mig för att bara pyssla lite... Började med att mocka älsklings box, sen tog jag in älskling. Jag tog med mig repgrimman och ett grimskaft och bytte från vanliga grimman till repgrimman i hagen(så han ska lära sig att chilla lite och låta mig göra som jag vill med han ÄVEN i hagen ;) ) sen följde han efter mig som en liten hund och gick rätt in i stallet. Väl inne i stallet så stängde jag dörrn ut(Snöstorm ;P) och sen stängde jag alla boxdörrarna osså släppte jag lös han med repgrimman på och sen tog jag av det blöta täcket och hängde det på tork osså gick han på en liten upptäcktsfärd men sen insåg han att jag var roligare så då kom han tillbaka och gosade med mig en stund...

Då tänkte jag att det vore kanske bra med lite mental träning nu när den fysiska vart inställd ;) Så jag satte på han "halsringen"(som är gjord av ett hundkoppel bild däruppe^^)
Och började med att träna på att backa genom att dra lite i halsringen och tillslut så kändes det riktigt bra så jag kom på idén att jag skulle börja försöka få honom att buga(såklart förväntade jag mig inte att han skulle göra det på en gång utan det får ta sin tid) så jag gav han kommandot lyft på höger fram hov så gav han mig benet och samtidigt som jag höll i det så drog jag försiktigt i halsringen, i början förstog han inte alls vad jag ville av han så han backade lite o sen drog åt sig hoven.. Men berömde varje gång för då tänkte han åt rätt håll iallafall :D Sen efter 3-4 gånger så hände något otroligt! Jag såg såklart inget eftersom jag stog med ryggen vänt mot hans huvud och höll i hans hov men jag KÄNDE det! Han backade lite och slet INTE åt sig hoven utan jag kände hur han började söka nedåt med hoven och framdelen, men han kom en bit sen tyckte han det vart lite konstigt så då ställde han sig upp igen men han fick massor av beröm! för nu förstog han! provade två gånger till och han va inte lika långt ner som denna gång men ändå! HUR FAN KUNDE JAG GLÖMMA DETTA: Efter det här så ställde jag han bredvid stolen och slängde mig upp på han barbacka med bara halsringen att hålla i ^^ Och jag tänkte testa lite... Så jag använde skänklarna och bad han svänga runt, och det gjorde han sen bad jag han om att svänga runt åt andra hållet och det gjorde han på en gång... Jag testade att backa och att gå framåt och några steg i sidled och han klarade ALLT! Så jävla duktig min pålle har blivit(Han var nästan skänkeldöv när jag fick han xD) MIN HORSIE ÄR GRYYYYYMAST! :D :D <33333

Sen tyckte jag att det räckte så då fick han en liten godbit och så borstade jag han länge och la på honom täckena(tog fleecetäcke och ett regntäcke(eftersom vintertäcket var blött ^^) och släppte ut älskling.

Sen fixade jag lite i stallet och sen kom Papi och hämtade mig och nu sitter jag här ;)

RIKTIGT HÄRLIG DAG! Jag ångrar absolut inte att jag åkte till stallet! :D <33333

3 kommentarer:

  1. Låter som en härlig dag =)
    Duktig han är Bullis <3

    Janne hälsar och tycker du är duktig på att dokumentera dina bravader.. ja det tycker jag med.. Puss

    SvaraRadera
  2. Haha :P Ja han är skitduktig :D NEJ GLÖMDE SKRIVA EN GREJ! MÅSTE REDIGERA INLÄGGET!

    SvaraRadera