söndag 7 februari 2010

Lillen, Avramling :P


Jadu vart ska jag börja... hmm...

Det var skitfint väder, solen sken och -2,8 ute :D Så jag ringde till therese och hörde om vi skulle ta lillen och det gick bra sa hon :) När jag kom dit så sa therese att om hon mockade så skulle jag fixa lillen så jag tog ett grimskaft och gick till hans hage. Han stog längst bort men jag ropade på honom och han kom springandes direkt och ställde sig så jag kunde knäppa fast grimskaftet :) På vägen in så bet han efter mig en gång men jag sa åt han och då slutade han och sen var det som en liten snöhög ivägen så jag gick över och så tog han världens jätteskutt! :O Han ska nog bli hopponny istället xD Men jaja osså tog jag in han och märkte att han fällde vinterpäls så jag skrapade bort det mesta :) Sen borstade jag hans oändliga man(som är ganska lättborstad otroligt nog :O) och sen pannluggen osså fick therese göra en fläta i luggen(han har så mycket lugg så han ser inget annars ;P) och sen skulle hon gå o flytta på skotrarna som stog i vägen så då stog jag och gosade med lillen en stund :)

När therese kom tillbaka så satte jag på tränset och vi gick ut osså hoppade jag upp och vi märkte på en gång att han var busig(han höll på att hoppa o trava på stället o stegra sig lite OCH försöka bita mig som han alltid gör i början för att testa mig xD) Men tillslut så lugna han sig och jag travade 1 varv runt huset, det gick bra. MEN sen så skulle jag gå neråt igen och han fick för sig nå så han vände in huvudet mot mitt ben så jag tappade kontrollen ett ögonblick så han slängde sig ut på vägen och jag for av o landade på min svanskota(på en hård isig väg -.-) och lillen for iväg i en jävla fart längs vägen :O Så therese sprang efter en bit o sen vände hon sig o ropa "Hur gick det?" o jag svarade "Ta hästen!!!!" hon: "MEN HUR GICK DET MED BENET"(hon trodde jag gjort illa benet) "MEN DET ÄR OK! HÄMTA HÄSTEN!" XD Men sen såg jag vart lillen var påväg och andades ut, han var på väg hem(eller tja sitt förra hem eller hur man ska säga, hem till Eivy iaf xD) Så therese skrek åt mig att gå in och vila men jag kände mig ganska ok (förutom att jag hade ont som fan i svanskotan xD) Men jag ville se så lillen var ok och det var han så therese longerade han en stund sen fick jag hoppa upp o rida lite till i hans hage och sen tog vi av tränset och gick tillbaka till stallet... Det var händelsen idag xD <3

1 kommentar:

  1. Hej Emma!
    Hoppas du inte har allt för ont i rumpan idag. Det är ju tur att inte "Lillen" är så STOR. För då hade det blivit en hårdare smäll. Hoppas du mår bra annars och även Marcus. Du får hälsa till alla.
    Kramar mormor

    SvaraRadera