tisdag 8 december 2009

Bullen var wunderbaar today <3






Lite saker från min önskelista som ja önskar mig av pappa o nettan ^^



Ridturen gick skitbra idag :D

Jag red med: hoppsadeln, det tjocka tvådelade bettet och martingal :)(sen senskydden bootsen och dom höga bakskydden men dom har jag ju alltid ;) och padden xD)
Det började med att han var superlätt att ta in :D sen så började ja fixa han osså kom therese ner till stallet och vi pratade om allt möjligt men mest om hur det hade gått för henne att rida bullen igår och det hade gått jättebra, hon tyckte att han var jätteduktig :) och så sa hon att jag gjort ett otroligt jobb med honom på bara 6 månader och sånt känns ju alltid kul att höra :D Sen red jag ut och han testade väldigt mycket i början som han brukar bara för att se så jag inte sitter o sover ;) så då höll ja lång tygel hela tiden och använde bara skänklarna sen fick jag han att gå på samma ställe på vägen(han brukar vilja vandra lite överallt xD) och sen flyttade jag han för skänkeln från ena sidan till den andra en stund och mycket beröm :) I dåbobacken så försökte han vända hela tiden men jag var konsekvent och vart inte irriterad utan jag var bara lugn och det funkade bra tillslut o sen red jag upp på våran gård och gjorde lite volter och sånt på "hagarna" och så travade jag lite på ganska lång tygel och fokuserade på att han skulle ha lugn trav osså klättrade jag lite på "hoppet" så red jag där en stund sen påvägen tillbaka så gjorde jag lite övningar och travade ganska mycket i lugn arbetstrav osså skrittade jag av han :D

Det kanske låter jättevanligt o inte nå speciellt men han kändes verkligen annorlunda idag och det var skithärligt :D

Sen när ja kom tillbaka så fixade ja han, tog av han sakerna, borstade, satt på fleecetäcket, kollade broddarna, stretchade(han var riktigt positiv på stretchingen idag också och gjorde nästan det helt själv xD) och så gav jag han mat, slängde på han utetäcket osså släppte ut han... Sen när jag skulle dra hemåt så mötte ja therese påväg upp från stallet så då stannade jag o pratade med henne en stund om allt möjligt igen xD Det är riktigt kul att ha någon att diskutera alla saker man tänker på med hästarna och allt så det är tur att jag har therese ;) Osså tyckte hon att jag skulle pröva en hjälptygel som hon hade liggandes som kanske kan funka att få honom att arbeta bättre :)

På torsdag har jag haft min älskling i ett halvår :D <3

Men nu ska ja ringa o störa mamma fast hon kanske ska se NCIS men skitsamma xD

Godnatt :D <3

1 kommentar:

  1. Missade nu hela NCIS och nu tänker inte jag sluta prata så Emma missar DH .. Haha xD

    SvaraRadera