torsdag 3 december 2009

Jag vet att jag har vart jättedålig med uppdateringen men här kommer om dagen iaf :P


Jadu vart ska ja börja xD Vi slutade ett så ja åkte hem o tog en macka osså stack ja till stallet o therese kom ner o sa att ja kunde ju rida bullen först medans de va ljust så skulle vi ta lillen sen :P Så jag tog en tur med bullen det var inte mycket som hände han vart lite spooked av nåt i skogen osså slängde han sig o skena men de gick bra :P Sen när ja kom tillbaka så kom therese ner o ja fixa bullen o hon hjälpte till samtidigt som vi prata om allt möjligt o vi kom även in på de här som bullen håller på med, typ att resa sig lite o slänga sig o så och de är ju så svårt att förklara så therese får väl testa bby nån gång, jaja jag ställde in han så han fick äta osså hämtade therese lillen(för er som inte vet så är lillen en shettishingst :P Han på bilden däruppe ^) Så gjorde vi i ordning honom o gick upp på grusplan vid huset och therese hade longeringslinan på han så jag hoppade upp i sadeln men kände hur den gled hela tiden men jag gissade på att de va för att ja fick väldigt dålig balans med världens kortaste stigläder och pyttesadeln :P Men tillslut så fick lillen nå ryck o gjorde nåt minns inte riktigt vad XD men iaf så gled sadeln runt vilket jag INTE va beredd på så ja for av o landade på armbågen(den gör fortfarande lite ont xD) Men, men då tog vi av sadeln o sket i den osså gick vi ner på gräsmattan istället(där de inte va riktigt lika hårt men ändå fruset -.-) så då red ja barbacka o therese hade longeringslinan på hela tiden men jag styrde o så :Ö Då gick de bra jättelänge(men vi märkte ju dock att han var helt ovan med en ryttare) så de vart ju lite hopp härodär och han försökte trava utåt eller vända sig in mot therese... men vi fortsatte o sen vart de trav osså fick han nå ryck o gasa som fan men jag fick stopp på han(minns dock inte hur men ja använde inte tyglarna iaf :) ) Sen så fortsatte vi och travade några varv på en volt osså helt plötsligt så tyckte han väl att de låg nå hinder mitt på gräsplanen(de gjorde de ju såklart inte xD) men iallafall så typ gjorde han världens jätteskutt samtidigt som han stegrade sig eller nåe xD så då for jag rakt av eftersom ja inte va beredd och satt barbacka :P Så ja landade på höften o först gjorde de ganska ont men de gick sakta men säkert över o Therese började totalt ASGARVA XD osså hela tiden bara "förlåååt men de såg så roligt ut" xD ja sa att de var ok osså tyckte therese att de räckte så ja satte upp osså skrittade tillbaka till stallet(som va typ 10 m därifrån :P) Men ja sa att ja hade skitdålig balans vilket stämmer xD men hon tyckte ja va skitduktig som satt kvar så länge på den där token ^^

Lillen är supergullig o han är bara pigg o sprallig och var SKITGLAD idag för att han äntligen fick göra något :D

Haha riktigt härlig dag :P Så nu blire väl rida den där lilla skiten några dagar i veckan ^^

4 kommentarer:

  1. Haha.. du är ju van att ramla av såna där små troll sen du va liten ;o)
    Klara var ju inte den snällaste att rida hon heller <3
    Nu e jag hemma iaf så du kan sluta oroa dig gumman.. Kram Mamsen

    SvaraRadera
  2. Hej!
    VA kul att ni har ridit lite! :) mamma får gå ner med ridgjorden till dig =) den är mycket bättre att rida med :)

    Hoppas ni kommer överens med varandra jag kommer hem en sväng i jan, tänkte köra honom då:) men uppdatera gärna varje gång ni har ridit hur det gått :) :)

    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  3. HAHA vad kul att du ska få rida Lillen :D

    SvaraRadera
  4. Mikaela: Ok :) Det gick ändå väldigt bra att rida barbacka kände att ja fick bättre balans på honom då :) Ja de ska jag göra vi får se när de blir att rida honom nästa gång ;)

    SvaraRadera