lördag 28 november 2009

uppdatera -.-



Jaja idag så stack jag till pälski vid halv 10 och justerade repgrimman så den satt bra på honom osså gjorde jag iordning honom och stack te paddocken med longeringsspöt i handen(vilket är jääääääkligt drygt -.-) Jaja så när jag var i paddocken så tog jag av tränset och släppte han lös i repgrimman o sadeln en stund osså gick jag en bit och han följde efter så gick jag runt lite hursom och han följde mig som en hund xD sen så longerade jag en stund men han var verkligen inte å humör för det :P Så ja släppte han lös i repgrimman o sadeln en stund och efter lite "KOM IGEN DÅ BULLEN!" så kunde han äntligen släppa loss lite och sprang och gjorde bocksprång och krumsprång och for fram i galopp och han riktigt njöt kände jag :D Så kom Cissi en stund och jag höll på lite i linan med han sen stack hon efter en stund och jag satt upp utan tyglar eller grimskaft och han hade repgrimman på sig han lyssnade ganska bra på skänklarna iblaaand så stannade han o ville käka gräs men jag fick han o gå igen ganska snabbt så det kändes bra så hoppade jag av o lät han springa en stund och efter en stund kom han in imot mig med sänkt huvud och lät mig ta honom <3>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar