tisdag 24 november 2009

Ridtur :)


Red ut idag med Cissi och det var riktigt trevligt, så härligt att ha sällskap o slippa rida ensam i mörkret -.- Jaja vi red genom Sunnanå sen upp på grusvägen osså galoppa vi lite(tja hon gjorde jag fick inte igång min pelle i galopp EN enda gång -.- Jaja han var väl inte på humör osså äre ju dumt att stressa honom så de vart trav) och hästarna ville ju tävla såklart så vi fick hålla dom(eller tja jag håller ju inte bullen så mycket eftersom han blir lugnare på lång tygel men asså ja, ni får fatta iaf xD) Jag är fett trött -.- Jaja så då vart dom lite stressad så vi skrittade en stund så dom fick lugna sig osså red vi i ner mot sunnanå igen osså hem... Mycket prat vart de :D så det vart mest skritt på turen men vi får väl vara lite mer aktiva nästa gång ;) Vi ska nog rida tsm igen på torsdag :) Vi får väl se vad vi hittar på dåe :P Klockan var sju när jag kom tillbaka till stallet så jag lämnade han inne o gav han mat o therese tog in Jojjo och Lillen då oxå :)

Tack för sällskapet Cissi :D

2 kommentarer:

  1. Kul att du fick sällskap idag =o)
    Ha det så bra så hörs vi snart.. Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Hej Emma gumman!
    Jag tycker också att det är skönt att du har sällskap när du är ute och rider, mest för att jag är rädd att det kan hända n¨åt . Jag kommer ju ihåg när mamma skadade sig när hennes häst skenade. Sen måste det ju vara roligare att vara två. Hälsa Magnus och ha det jättebra.
    kramar från mormor (p.s morfar hälsar ju också)

    SvaraRadera