lördag 21 november 2009

Bollnäs sen horsie <3

Först vart de Bollnäs o sen så åkte jag till horsie, han ville INTE gå igenom lerhagen men therese visa mig hur ja kunde lura han lite ;) Sen hjälpte therese mig att göra iordning han, jag visade henne min sadel o hur sömmarna började lossna därbak -.- och så pratade vi en stund om hur svårt de var att köpa rätt sadlar xD sen så provade hon en av sina sadlar på honom(som hon hade på sin förra häst och som hon inte använder längre...) och den satt PERFA på han :) Och så var den skitskön så den skulle ja få låna om ja ville närsomhelst(det var en hoppsadel :P) o sen så har ja ju experimenterat lite med bett nu och jag prova pelhamet idag och det funkade SKITBRA!(och ni som tycker att jag inte ska använda pelham för att de är för skarpt får bry sig i sitt eget det är RYTTARENS HAND som avgör hur skarpt ett bett är!) han tuggade knappt nå alls på bettet... Dagens ridtur kändes super(visst han hoppade runt o slängde sig o sånt men allt som allt så gick de bra :P) När jag skrittade av han så gick han ibland med huvet ner i backen nästan(inte för att han var trött utan liksom avslappnat :)) så de kändes riktigt bra :D <3 När ja kom tillbaka så stretchade ja han lite o busade lite med olika lekar på stallgången :P <3

3 kommentarer:

  1. Ja din sadel är ju liite sliten.. men den är iaf din och den funkar =o)
    Du har alldeles rätt om bettet.. när jag väl bestämde mig att köpa det till Beskmin ångrade jag mig inte en sekund..
    Att kunna rida den tunga hästen med två fingrar var en dröm i jämförelse med hur han gick på vanligt tränsbett =o)
    Mycket trevligare för både häst och ryttare men inget för nybörjare dock.. Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Pelham är ändå ett snällt bett om när man väljer mellan de skarpare ;) Men som din morsa säger, inget för nybörjare :P

    Hur gick stretchningen?? =)

    SvaraRadera
  3. Ja :P Men jag har bestämt att bara jag kommer använda pelhamet tillsvidare eftersom jag vågar inte kasta upp sara eller vanessa på det för tillfället men när dom lär känna han bättre kanske och kan hantera pelhamet på honom men för tillfället så kör jag endast på det ;) Haha kelly det gick som det gick jag gjorde som du sa men då va han inte riktigt med på noterna och ville att jag bara skulle ge mig så att han fick gå in o äta nån gång xD men sen försökt ja skojja till det lite och belönade med korn när han gjorde rätt så då vart det lite roligare ;)

    SvaraRadera