tisdag 17 november 2009

Hejsan :)

Tjenare allihopa! Har inte vart hos bullis sen i onsdags på grund av sjukdom men idag när ja åkte dit direkt efter skolan så var det kolsvart -.- Jaja ja tog in bullen o börja göra iordning han tills ja kom till hovarna då såg jag att han hade tappat en brodd på vänster fram och två brodd på höger fram o två brodd på höger bak -.- jaja då ställde ja han i boxen o sprang upp till therese och frågade om hon kunde hjälpa mig så då kom hon ner o fixade framhovarna o så sa hon att vi skulle dra åt broddarna varje gång före och efter ridning :P Sen har han ju travskor bak o då äre ju en annan gängare(hette de så?) och brodd så då visste hon inte vad dom va men till slut så hittade hon dom. så då åkte bakbroddarna på oxå :P Sen var det ÄNNU mörkare otroligt nog så jag gjorde iordning han tog pannlampan(som för den delen SUGER -.-) osså gav ja mig ut o de vart en bit åt ena hållet med lite jobb i alla olika gångarter osså red ja förbi stallet(Då vart han fett irriterad xD) o red att de andra hållet osså upp på gräsvägen o jobbade lite där i trav sen galopp(För den delen det var kolsvart OCH regnade -.- -.- -.- -.-) sen red jag tillbaka till stallet gjorde iordning han och satt på fleecetäcket så fick han gå in o äta middag o stanna inne så kom Therese ner o tog in Jojjo och Lillen :) Så när allt var klart åkte jag hem och åt nån ny pizza från Ica som var SKITgod <3 osså duscha ja o nu blire väl lite plugg sen DH kl 9 :)

SES ALLA <333333

2 kommentarer:

  1. Ja en bra pannlampa är ett måste nu.. vi får hoppas det kommer snö snart så blir det lite ljusare..
    Min broddtapp är inte den till travskor???
    Ligger ju med broddarna du fick med dig..

    Jo broddarna måste man kolla ofta.. när vi hade hästarna i stallet så kollade jag före och efter ridning och vid ut och insläpp..
    Många broddar går det annars.... Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Nej tydligen inte för den passa på ridskorna men inte travskorna ;)

    SvaraRadera