torsdag 19 november 2009

Torsdag :P

Jag och Vanessa bytte dag idag ;) Vi får se hur nya schemat blir i skolan om det här ska bli permanent eller inte :P Jaja dagen dåe.. vi slutade vid ett eftersom de vart inge musikprov så då åkte jag hem och åkte till stallet vid kvart i 2... Väl där så tog jag in Rullis o skruvade åt broddarna osså gjorde iordning han men när ja satte i bettet( o tränset) så tuggade han hemskt mycket ja lät han va en stund för att se om han skulle lugna sig men de gjorde han inte och den sista veckan så har ja börjat fundera på om han har ont i munnen... Så jag bytte o tänkte ta sidepullet istället men då kom therese ner och jag sa att ja funderade på om han hade ont så hon kolla i munnen och kände utanpå och sånt men kunde inte se något. Men hon sa att hovslagarn kan nog kolla nästa gång han kommer eftersom dom kan avgöra det lite bättre, men hon trodde inte det var någon fara så Therese föreslog att jag skulle prova ett annat bett och hon hade ett ganska tjockt tvådelat istället för det tredelade han har nu...

Ridturen:
Jadå först red jag åt vänster och gick ut i skogen o klättrade lite o sen ut på den lilla vägen o gjorde lite galoppfattningar i backen där och sen red ja lite i skogen igen men vart inte där så länge så red jag tillbaka mot stallet men tänkte rida förbi och åt andra hållet då blev han skitsur och ställde sig utanför grinden och slängde sig runt lite men ja fick stopp på han och fortsatte, han var tvär hela tiden sen och försökte slänga sig åtsidan för att vända typ tusen gånger men nu var jag beredd o tog tag i honom för att lugna han och sen fortsätta vi gjorde lite olika övningar och sen så jobbade jag han riktigt mycket i traven tills han vart lugn och sansad där och hoppade jag en gång över en stock som låg över stigen sen gick jag ut på vägen igen och jobbade han i trav... När jag kom tillbaka så var han genomsvettig och det kändes verkligen bra! Så nu har jag och therese kommit på att det kan nog vara bra att variera mellan betten litegranna... Det kändes bra att ha jobbat ur han ordentligt och han stog som en ängel(haha så nära en ängel den där hyperhästen kan bli iaf xD) på gången sen. Therese tyckte att jag hade gjort ett riktigt bra jobb med honom, med att få han musklad och så... Hon sa att det var super att jag kunde jobba honom så här och om jag fortsätter så kommer nog hans överskottsenergi försvinna med tiden och sen att han alltid var så harmonisk efter att jag har varit ut med honom och det kändes bra att höra :D <3

Tack Therese för all din hjälp och jag är väldigt glad att jag och bullen har hamnat hos just dig :)

3 kommentarer:

  1. Vad skönt att höra att du har så mycket stöd från Therese nu när jag inte kan vara där och hjälpa dig.. Och du är verkligen jätteduktig med honom.. jag är så glad att DU har honom för han kunde inte fått en bättre matte än dig vännen =o)
    Älskar dig.. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Emma, det var roligt att höra. Det är bara kul att ha dig o bullen i stallet. Jag håller med din mamma, du o bullen har blivit ett toppen team. mvh Therese/jojo

    SvaraRadera