torsdag 10 december 2009

Halvårsdag :D <3


Seriöst ibland är hästar lite läskig :O

Idag så har jag haft bullen i ett halvt år! :P Och han var helt sjuuuukt duktig idag :O
Fan bästa ridturen sen han började "beté" sig såhär xD Helt säker på att han visste om vad det var för dag ;)

Jaja stallet dåee... Jag åkte dit vid halv två och tog in bullen o börja fixa han så kom therese ner o prata lite o så sa vi att vi tar lillen när ja kommit tillbaks med bullen osså stog han riktigt still i stallet o var avslappnad och sen när jag skulle hoppa upp så stog han HELT still och även när jag kommit upp(då brukar han börja gå xD) så stog han still tills jag bad han att gå :) <3 Så då gav jag mig av och red dåbo-lynäs vägen (venne va ja ska kalla den annars xD men typ man svänger in vid cissi o fortsätter där sen åt höger ^^) och han var sjukt härlig jag hade lång tygel hela ridturen och travade ganska mycket o han höll ett lugnt tempo(sjuuuukt härligt <3) sen kom ju värsta långa ganska branta backen som han fick klättra uppför o han tog i som F*N ;P Så där blire rida fler gånger så han får mer muskler på "överlinjen på bogen ^^ och mer ryggmuskler så han höjer ryggen lite :) och sen så fortsatte jag uppöver berget och travade mycket i lugnt tempo på lång tygel en ganska lugn galopp fick vi in oxå(dock bara några meter men ändå ^^) osså red jag hemåt och var sjuuuuuukt jävla nöjd med min pälski och det slutade inte där ;) När jag kom in i stallet o ställde han på gången så kunde jag ta av han tränset och han stog stilla kvar på gången tills ja satt på han grimman :D Sen började ja stretcha han så först stretchade ja ut vänster fram framåt o han va coollugn o sen stretchade jag bakåt o ställde ner hoven långt bak o provade att släppa om han stog kvar(då kom therese ner) o de gjorde han så då lät ja han stå så en stund osså kom jag på att ja kanske ska pröva om han kan stå med båda bena sådär samtidigt(tidigare har han flyttat fram de andra om ja ställt bak de ena) och då stog han kvar med båda frambena bak skitlänge o slappnade av o bara stog :D sen tog han tillbaks dom efter ett par minuter eller nåe så då tog ja bakbenet och stretchade bakåt men då höll han imot så therese sa att jag skulle hålla de jättelågt o jobba uppåt så då höll ja de lågt tills han slappnade av i benet o så kom koörona ^^ osså hängläppen :D så då var han sjuuuuukt avslappnad och då höjde ja lite osså sänkte ja lite osså höjde ja lite så höll ja på så en stund sen gjorde jag samma med andra benet ;) osså satt jag på han fleecetäcket la in mat o ställde han i boxen :)

Då tog therese in lillen så gjorde vi iordning han o satt på träns(barbacka som vanligt ^^) osså gick vi ut ;) först longerade therese han lite sen pröva ja hänga lite på han osså longerade hon han lite igen osså sen hoppade jag upp och vi körde i ena varvet tills han var lugn ett varv där och så andra varvet tills han var lugn där sen gick vi tillbaks i stallet, han var oxå sjuukt duktig :D så då fick han morot osså fick jag leda ut han och therese varnade först om att han är ju hingst OCH han tycker inte riktigt om att andra som han inte är van vid leder han så han kunde ju försöka hoppa o sparkas o så men jag fick säga till han en gång när han försökte gå förbi mig men det gick jättebra att ta ut han i hagen :)

Alltså som sagt sjuuuuuuuuuuuukt bra dag :D nu får ja inte träffa älskling förrns typ måndag(OM inte jag o mamma har tid att åka till han imorrn en snabbis innan vi åker, vilket jag hoppas ^^) Jaja de var en SJUUUUUUUUUUUUUUUKT BÄST DAG! :D <33333333


Den här tiden har gått så hemskt fort men jag har haft så många fina stunder med dig och såfort jag ser dig när ja kommer så sköljs alla problem bort och mitt hjärta o min hjärna tillhör dig <3>

JAG ÄLSKAR DIG KEEP ON FIGHTING! :D <333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333

2 kommentarer:

  1. Låter underbart gumman.. ett annat tips om avslappning som Beskmin gillade vara att jag masserade svansroten.. Det kan man göra innan ridturen om man vill oxå.. Vi ses imorgon min älskling.. Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Va glad jag är att det går bra med Lillen! Du ska ha ett jätte stort tack för du gör detta för mig och spec. Lillen! tack tack tack tack tack x 1000!!! Ni får jätte gårna ta kort och lägag ut eller skicka till mig när ni rider! Ha det bra!

    SvaraRadera