söndag 6 december 2009

Ingen bullen idag :P

Ja hörrni ja vet att de ska va en träningsblogg för mig o bullen men nu får lillen komma in på ett hörn oxå ^^

Red då lillen idag :D Jag red bara i typ en kvart eller nåe men han var skitduktig! I början så var han ju lite glad dåe ;) Men jag började med att hoppa upp och efter några sekunder så gjorde han ett glädjesprång o ja flög av xD Sen prövade vi en annan grej att jag hängde på honom och tillslut så stog han helt still så då hoppade jag upp o började skritta o han konstrade lite(försökte bita mig i benen(A) typ vände in mot therese osså börja trava osså gjorde han små skutt ^^) men tillslut så vart han lugn och kunde gå 1 eller 2 hela varv på volten i vanlig skritt utan att göra något :D Så då tyckte vi att han hade vart så duktig så vi gick in i stallet o tog av han sakerna(eller tja sakEN eftersom han har ju bara träns på sig xD) så gav ja han ett äpple o typ 2-3 morötter för att han hade vart så duktig osså gick therese ut med han till hagen och dom andra pållarna vart ju avundsjuka så ja gick ut i deras hage o gav dom en varsin morot :P Helnöjd med lillen idag :D

Sen bar det av till amanda vid halv tre osså när ja kom dit så åkte vi till ringnäs o ja hjälpte henne med nicco o sånt ossa va vi funktionärer typ på julshowen sen i pausen gick vi ner o sadlade nicco o tränsa han sen gick vi upp o kolla på höjdhoppningen en stund men sen så blev vi tvungen att springa ner för amanda skulle ju rida kadriljen efter dressyren ;) O sen vart de lite mer roligt :P Skitbra dag :D

Imorrn ska nog therese rida bullen o se hur han är så får vi se hur det går ^^

2 kommentarer:

  1. Kul att det går bra med lilleman =o)
    Jättebra om Therese vill testa Bullen och se om hon hittar något problem med honom.. Kram Mamsen <3

    SvaraRadera
  2. Hej Emma!
    Du verkar vara väldigt aktiv med ridning, du är väl försiktig så du inte skadar dig. Du har väl hjälm o väst hoppas jag. Ska du med mamma till Gävle i helgen för att para Dolly, hoppas Ni kan komma hit ett tag så vi kan träffas.
    Kram mormor

    SvaraRadera