tisdag 13 oktober 2009

Longering :D <3


Idag red jag till Paddocken och longerade bby o det gick superbra! Han börjar lära sig kommandona... Han är nästan helt säker på skritt, trav och halt och galopp kommandot är väl sådär men vi slipar på de ;) <3 När jag kom tebax till stallet så var det ganska ljust men sen när ja var klar med han(tog väl en 15 min max) så var det nästan kolsvart :( men då så sa therese att ja kunde cykla iväg o hon kunde vänta medans han åt o ta ut han så, TACK FÖR DE THERESE :D <3

O nu sitter ja här ny duschad o kl 21 blire DH <3

3 kommentarer:

  1. Kul att det går så bra även med longering.. det är han ju inte van vid sen tidigare..
    Du har välan lyse på cykeln gumman.. och reflexer <3
    Puss & Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har inga lysen på cykeln :( men reflexväst har jag :P men ja ska tjata lite på pappa så ska han väl laga min fyrhjuling snart o den har ja megaljus på <3

    SvaraRadera
  3. Hej Emma!
    Vad kul att kunna läsa och skriva kommentarer till dig.
    Du måste se till att du har lyse och baklyse på cykeln, annars kan du ju bli påkörd i mörkret. Det ska ju finnas lysen som går på batterier nu för tiden bara att sätta fast, sådana som blinkar också. Du får väl kolla vad såna kostar och höra av dig så kan mormor sponsra. Du måste vara rädd om dig.
    Pussar o kramar från mormor

    SvaraRadera