fredag 16 oktober 2009

REGN -.-

Idag har det regnat -.- Jaja till min dag :P Igår lagade jag ju fyrhjulingen så de vart att köra den till stallet men den va skit konstig så vi får titta på den igen :P På väg ut att hämta fyrhjulingen i verkstan så träffa jag Gunde Svan och hans pojk(dom har vart hos oss hela dan :P). Sen så bar det av till stallet.

Det blåste ju och regnade asmycket så bullen var helt fläng i huvve fick säga åt han på skarpen några gånger på stallgången och så sadlade jag han o drog i väg och jag kände att han var väldigt spänd så jag värmde upp honom ordentligt och lösgjorde han... sen så hittade jag en ganska brant backe på nån väg jag svängde in på så då fick han galoppera sakta upp där några gånger och jag kände att han verkligen fick jobba och det var mitt mål idag att jobba ur han så att han slutar va så fläng. Men han var VÄLDIGT pigg o reste sig lite grann några gånger men jag jobbade han bäst jag kunde men eftersom de regnade så var det lite halt så jag skrittade hem och så får jag se om de blir bättre väder imorrn så kanske de blir en tur bort till paddocken...

4 kommentarer:

  1. Alla dagar kan inte vara bäst.. bra att du jobbar på ändå..
    Ha en mysig helg..nästa helg är du här =o)
    Puss & Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. JA! Jag längtar såååå mycket <3333

    SvaraRadera
  3. Ja han var pigg för mig och vanessa med xD men helldre pigg en seg tycker jag;)<3 han kanske har smygit in i foderkammaren och käkat en havre säck XD

    /sara

    SvaraRadera
  4. Haha ja du de skulle inte förvånat mig om han har öppnat boxdörrn OCH spärrarna till foderkammaren och käkat upp sig lite xD

    SvaraRadera