fredag 30 oktober 2009

Ridning sen stan :P


Igår kväll så skoddes bullen de vart travskor bak med broddar och ridskor fram :P Han hade varit jätteduktig och hovslagarn tyckte att han hade jättefina ben och det enda negativa var ju då att han hade slitit ner på en sida bak och hade slitit ner till ballarna...

Så idag vaknade jag vid 8 och åt frukost och allt o sen åkte jag till stallet vid 9 och då stog therese och skulle precis släppa ut dom men jag tog bullen direkt då ;) så jag har fått låna nå skydd som han ska ha bak medans han vänjer sig vid skorna och så boots fram(och senskydden såklart ;) ) så han inte slår i broddarna i foten :Ö

Jaja sen drog jag ut och red lite överallt han var ju SKITpigg eftersom han stog igår och hade stått hela natten i boxen xD Men det funkade bra med skorna och han verkade inte lika obekväm längre :)

När jag kom tillbaka så gjorde jag iordning han(borsta av, satt på fleecetäcke och vintertäcke över) så fick han mat i boxen medans jag mockade lillens box sen kom therese ner så släppte jag ut han och mockade hans box sen så tog therese jojjos box. Men nu ska jag mocka alla tre boxar imorrn för therese åkte till fjällen idag och på söndag så får väl sara o vanessa hjälpa mig att mocka boxarna :P Mikaela sköter in och utsläpp och frukost och kvällsmaten i helgen.

Imorrn så kommer sandra och kelly o rider med mig och så ska jag rida lillen vid 1-2 nån gång :)

Sen så åkte jag farmor och marcus in till dollar o då ringde sara o vanessa o va på ÖB så jag gick över dit till dom och det sluta med att jag köpte ett till fleecetäcke(sara köpte ett igår) men det var REA 40 spänn kosta dom och rean slutar imorrn så det va lika bra att köpa två ^^ nu ska ja bara se om dom passar xD <3

Jaja vi höres allihopa <3

3 kommentarer:

  1. Skönt att allt gick bra =o)
    Hittade inte numret till Terese o sen glömde jag ringa men du hade ju kollat hur det va så då är det lugnt.. Mackan, Skippo och Rosso kommer hit ikväll och ska sova här osså åker vi o vallar imorgon bitti =o) Kramar från mamma <3

    SvaraRadera
  2. Hälsa alla tre! o pussa rosso o skippo från mig :P <3

    SvaraRadera
  3. Hej Emma!
    Hade Ni skönt hos mamma, men du längtade väl hem till bullen förstår jag. Hoppas Ni mår bra allihop.
    Kramar från mormor o morfar

    SvaraRadera